är det det här som kallas stapeldiagram?
Äntligen sommarlov och nästan två månader av lästid. Underbart är ordet! Inspirerad av Enligt O som snyggt delat upp sin sommarläsning i lag så bestämde jag mig för att faktiskt kolla av hur min presumtiva läsning ser ut. Mina kategorier är köpt/bibliotek/gåva och byte och som alla kan se av det synnerligen åskådliga stapeldiagramet så är biblioteksböckerna i klar ledning i sommarens inledning. Hur det ser ut i slutet av sommaren vad gäller lästa böcker det vete fåglarna. Just nu är jag dessutom riktigt sugen på ett och annat sommarstugbokhyllefynd. Låt läsfesten börja!
läs och njut vännen!
jag ska våga mig nära stadens antikvariat nästa vecka…det är farligt för den lilla ekonomin…
Som du ser så är bibliotekshögen klart störst. Jag har så snälla bibliotekarier som låter mig låna hur mycket jag vill över sommaren, reservera gratis och dessutom beställer de och fixar precis det som jag önskar. Gratis. Det är bra för ekonomin… Hoppas du hittar ngt som du vill läsa på antikvariatet. Rekommenderar som alltid Hustvedt och Adichie. God lässommar önskar jag dig!
hahha, härlig bild, nu får vi hoppas på många regniga dagar 😉
Nej Hannele, inga regniga dagar. Läsning i solstolen ska det vara! Ser ut som om du har en del att göra i sommar Anna!
Japp – solstolen i halvskugga ska det vara och jag hittade en hög till med böcker i en kasse som inte hade kommit med på bild. Sanningen är att köpthögen är lite, aningens högre än på bilden ;-))
Fina, färggranna staplar du fått ihop.
//mimmimarie
Det där är diagram som verkligen går att förstå (och läsa)! Ser inte alla titlar, men Modellen är inte en lysande Saabye Christensen. Mitt råd är att den inte ska ligga så högti stapeln 🙂
Tcak för rådet om modellen Hermia. Jag får se om den blir läst. Just nu är det Jonathan Franzen som gäller och det går inte fort. Härlig läsning på engelska men långsam. Inte alla dagar som man verkligen kan läsa ett diagram :-))
Trevlig lässommar önskas dig!
Jag har då 4 veckor kvar till semester så jag får vänta och se vad som ska läsas.